Temporary closing of national Museums of the XXth Century in the Alpes-Maritimes

from Friday October 30th 2020

Musée national Marc Chagall, à Nice : façade principale depuis le jardin. Photo: DR / musées nationaux du XXe siècle des Alpes-Maritimes
Publié le 29 Octobre 2020
Following the measures taken by the government to fight against the COVID-19 epidemic, the national Museums of the 20th century in the Alpes-Maritimes will close their doors and suspending their activities, from Friday morning, October 30, 2020.

As a result of the decisions made by the French government to fight the COVID-19 epidemic, the national Museums of the 20th Century in the Alpes-Maritimes,
the Marc Chagall national Museum in Nice,
the Fernand Léger national Museum in Biot,
and the Pablo Picasso/War and Peace national Museum in Vallauris,
will be closed from Friday morning, October 30th 2020 on. All activities are suspended.

All announced events, visits and workshops are postponed to later dates.
We will be informing you of the evolution of the situation, both on our website and on our social networks.

Dear public, dear artists, service providers and colleagues from the world of art, heritage and tourism, we send all of you our warmest thoughts, looking forward to seeing you very soon.

Facades des musées nationaux du XXe siècle des Alpes-Maritimes. Photos : DR

Suite aux mesures prises par le gouvernement pour lutter contre l'épidémie de la COVID-19, les musées nationaux du XXe siècle des Alpes-Maritimes,
le musée national Marc Chagall à Nice,
le musée national Fernand Léger à Biot,
et le musée national Pablo Picasso/La Guerre et la Paix à Vallauris,
ferment leurs portes et suspendent leurs activités à partir de vendredi matin, le 30 octobre 2020.

Tous les événements, visites et ateliers annoncés sont reportés à des dates ultérieures. Nous vous tiendrons bien évidemment informés de l'évolution de la situation, tant sur nos sites internet que sur nos réseaux sociaux.

Cher public, chèr.e.s artistes, prestataires et collègues du monde de l’art, du patrimoine et du tourisme, nous vous transmettons nos chaleureuses pensées, dans l’attente de vous retrouver très prochainement.